Jak na prodej domu v Pardubicích? Pomůže inzerce na některém z vyhledávaných realitních portálů!

Jak na prodej domu v Pardubicích? Pomůže inzerce na některém z vyhledávaných realitních portálů!

Na prodej domu v Pardubicích byste se měli důkladně připravit. S ohledem na ceny rodinných domů i ostatních nemovitostí, které jsou v tomto krajském městě rok od roku vyšší, by se vám podcenění kterékoliv fáze takového obchodu nemuselo vyplatit. Případné chyby se vám mohou dost prodražit! Pokud chcete uspět a nemovitost prodat nejen rychle, ale také co nejvýhodněji, podívejte se, co pro to můžete udělat. S tím nejdůležitějším, tedy s přípravou kvalitního inzerátu nebo s volbou vhodného realitního portálu, s tím vám dnes trochu pomůžeme.

 

Nechcete prodej domu svěřit profesionálům?

Pravděpodobnost úspěchu můžete zvýšit tím, že prodej vašeho domu necháte na odbornících. Realitních kanceláří a makléřů najdete na Pardubicku dost. Nevíte, jak si mezi nimi vybrat? Na internetu jsou k dispozici weby, které vám volbu usnadní. Shromažďují totiž nabídky služeb profesionálů a společně s tím také hodnocení jejich dosavadních klientů. Na základě referencí si vyberete někoho, komu realizaci celého obchodu přenecháte. Nemusíte mít obavy, na zcela neschopné prostředníky nebo snad dokonce na podvodníky tady určitě nenarazíte. Budete-li mít přece jen pocit, že se vše příliš vleče, realitního makléře jednoduše vyměníte. Pokud však věříte ve vlastní obchodní schopnosti natolik, že si s prodejem vašeho domu hodláte poradit sami, dodržte alespoň dvě základní pravidla! Která?

Sestavte poutavý inzerát!

Pro umístění inzerátu vyberte některý z nejvyhledávanějších realitních portálů!

 

90 tisíc obyvatel a jen 50 volných domů?

Východočeské Pardubice mají více než 90 tisíc obyvatel. S ohledem na to je nabídka domů určených k prodeji velice skromná. V současnosti jich v nejrůznější inzerci najdete pouze pět nebo šest desítek. Máte-li k dispozici zajímavou a udržovanou nemovitost, může vám to situaci výrazně ulehčit. Nejenže seženete kupce poměrně rychle, ale zřejmě i velmi slušně vyděláte. Pokud jde o bydlení, každý člověk chce určitý komfort. Podle nejnovějších údajů Eurostatu u nás žije 1,6 milionu obyvatel v tzv. přelidněné domácnosti, tedy bez potřebného prostoru a soukromí. Člověk, který na to má, chce bydlet lépe. Nebude tedy zřejmě příliš váhat a za „nedostatkové zboží“ jako je dům v Pardubicích, si klidně připlatí. A jak vypadá vaše konkurence? Podívejte se do tabulky, kde najdete malý výběr z toho, co se dnes ve městě nabízí.

 

Výběr z inzerce – domy na prodej v Pardubicích (1.Q/2021)

NEMOVITOST UŽIT. PLOCHA + POZEMEK LOKALITA CENA
4+1 a 1+1 po rekonstr. 142 + 305 m2 Rosice 4 990 000 Kč
4+kk, novostavba 117 + 544 m2 Svítkov 6 490 000 Kč
4+1 (2 garáže) 180 + 1180 m2 Nemošice 7 990 000 Kč
3x 2+1 po rekonstrukci 300 + 1584 m2 Staré Hradiště 8 880 000 Kč
Dřevostavba (2015) 170 + 977 m2 Nemošice 11 690 000 Kč

 

2 kroky, které vám přivedou kupce

Jak jsme si už řekli, základem úspěchu jsou především dvě věci. Abyste upoutali pozornost potenciálního kupce, kterému budete moci váš dům později předvést, musíte nejprve učinit následující kroky.

1. PŘIPRAVTE POUTAVÝ INZERÁT – poměrně stručný avšak výstižný popis vašeho domu včetně pozemku, na kterém stojí a také nejbližšího okolí je prvním krokem, který je třeba udělat. Přestože je zájem o nemovitosti značný, což dokládají mimo jiné data stavebních spořitelen o poskytnutých úvěrech, dejte si na přípravě inzerátu záležet. Pokud máte problémy s češtinou, požádejte o pomoc někoho zdatnějšího. Určitě se také neobejdete bez kvalitních fotografií. Nabízet vaši nemovitost bez pořádných fotek nemá nejmenší smysl. Také zde se vám pomoc zkušeného člověka rozhodně vyplatí. Samozřejmě za předpokladu, že nejste sami v pořizování podobných fotografií dostatečně zběhlí.

2. INZERÁT CO NEJLÉPE POUŽIJTE – Když už jste si dali práci s důkladným popisem vašeho domu a také s jeho nafocením, musíte připravený inzerát co nejrozumnějším způsobem použít. Nejlepší cestou, kterou na sebe můžete upozornit, je využití nějakého kvalitního webu s realitní inzercí. Podívejte se, který z realitních portálů se ve vyhledávačích zobrazuje na některé z předních pozic. To zvýší šance, že si vaší nabídky všimne více potenciálních zájemců. Web si také důkladně prohlédněte. Je důležité nejen to, jak realitní portál vypadá po vizuální stránce, ale také to, jak je funkční. Zkuste si na něm vyhledat nějakou nemovitost a uvidíte, jakým způsobem funguje. Je-li vše jasné a jednoduché, jste zřejmě na správném místě.

 

Vyzkoušejte klidně cokoliv!

Nikdo vám samozřejmě nebrání, abyste svůj dům nabídli také jinde. I když výše uvedený postup obvykle funguje nejlépe. Máte profil na Facebooku nebo na jiné sociální síti? Zkuste oslovit potenciální kupce i tam. Můžete mít štěstí. Chcete využít také tištěná média? Rozhodně to neuškodí. Buďte zkrátka aktivní a výsledek se záhy dostaví.

Je to poprvé, co se pokoušíte sami prodat nemovitost? Nebo se vám to už v minulosti povedlo a proto se chcete bez služeb profesionálů obejít i nyní?

Leona Zíková