I když oficiální definice pro SEO v Pardubicích i jinde zní “optimalizace pro vyhledávače”, hlavní roli vždy hrají lidé. Někdo musí dotaz do vyhledávače napsat. Aby se webové stránky umístily co nejvýše, je potřeba vyhovět algoritmu a ten nastavuje člověk. A splnění daných parametrů na webovkách nastaví… Ano, opět člověk. Podívejme se tedy, kdo a jak figuruje v oblasti SEO a co z toho vyplývá pro vás, když chcete získat provoz z vyhledávání.
SEO Pardubice “pěkně od podlahy”
Začněme logicky od úplného začátku. První kroky uživatele vypadají zhruba takto:
- zájem o konkrétní informaci/produkt/službu
- formulace správného dotazu/požadavku
- zadání dotazu/požadavku do vyhledávače
Z toho vyplývají dva prvotní kroky i pro vás . Musíte zjistit:
- CO spotřebitelé potřebují (poptávka)
- JAK spotřebitelé danou informaci/produkt/službu hledají
Předpokládejme, že krok 1, zjištění poptávky, již máte za sebou, jinak byste se do podnikání v daném oboru zřejmě nepouštěli. S krokem 2 pomůže jeden ze SEO nástrojů.
Klíčová slova
Na svém webu musíte používat správné výrazy, klíčová slova, jinak vás nikdo nenajde. Hodně jednoduše řečeno – chcete-li informovat o nových domácích marmeládách, asi vám moc nepomůže název “Sladké mámení”. Respektive můžete tak marmeládu pojmenovat, ale na webu prostě musíte efektivně použít klíčová slova vhodná pro svůj produkt. Například “domácí marmelády Pardubice”. Protože to je obrat, který uživatel – člověk – do vyhledávače zadá.
Všimli jste si slova efektivně? To znamená, že klíčová slova by měla být do textu zakomponována logicky a přirozeně. Podívejte se v praxi třeba na příklad, jak napsat optimalizovaný popisek kategorie internetového obchodu.
Z výše uvedeného nám vyplývají 3 lidské faktory:
- uživatel
- SEO specialista pro analýzu klíčových slov
- SEO copywriter pro jejich smysluplné použití
Najít lze jen to, co někdo napsal
O tom, zda vyhledávač váš web umístí na první stránku výsledků, rozhoduje složitý algoritmus. Ten společnost Google (Seznam, Yahoo – dosaďte si sami), respektive lidé v nich, pravidelně mění, aktualizují. Nicméně všechny stále směřují ke stejnému cíli – najít a zobrazit weby, které nejvíce vyhovují požadavkům uživatele. Stránky, které nabízí relevantní a kvalitní obsah. Přesně to totiž chtějí uživatelé nalézt.
Hodnotný obsah musí někdo napsat.
Možná to zvládnete sami, možná si najmete copywritera.
Každopádně, žádný přístroj to neudělá, vždy jen člověk.
Meta tag je král
Pokud vaše stránky vyhledávač zobrazil řekněme mezi prvními deseti, stejně nemáte vyhráno. Uživatel musí rozkliknout právě vaše webovky a k tomu ho přesvědčí titulek a popisek (meta tagy). Zajímavý, lákavý, unikátní. Když nezadáte nic vy, Google sám vybere část z vašeho obsahu, kterou zobrazí ve výsledcích. Ta ale nemusí splňovat uvedené vlastnosti.
Svěřte titulek a popisek zkušenému copywriterovi. Obojí dokáže napsat tak,
že přímo křičí: “Otevři mě! Já jsem pro tebe nejlepší!”
Mozek jako hlavní nástroj
SEO nástrojů existuje daleko víc, než klíčová slova, kvalitní obsah a poutavý titulek. Jsou významnou podporou, usnadňující činnosti marketéra či SEO specialisty. Práci za ně však neudělají. Opět je tu v hlavní roli člověk a jeho myšlení.
Chcete-li mít optimalizaci dokonale vyladěnou, oslovte zkušeného odborníka.
Ví, jak nástroje účinně využít a jaké SEO tipy pasují na vaši situaci.
Co na to uživatel?
Určitě jste si všimli, jak často jsme zmiňovali uživatele. Že hlavní je jeho spokojenost. A v tom tkví základní princip SEO. Dalo by se říci, že se tedy nejedná o optimalizace pro vyhledávače, ale pro uživatele – člověka. Od této myšlenky by se měla moderní optimalizace odvíjet.
Za vším prostě stojí lidský faktor.
Od uživatele přes markeťáka až po copywritera.
Od zaměstnance společnosti Google až po vás.
Využijte toho, že nemusíte znát žádné technické triky a vychytávky.
Přesvědčili jsme vás, že SEO je hlavně o lidech?
Ztotožňujete se s názorem, že v hlavní roli je uživatel,
nebo raději spoléháte na neživý svět nástrojů, přístrojů a algoritmů?
Povězte nám to v komentářích.
- Vyzkoušejte Sildalist 120mg – podpořte svou potenci pomocí kvalitního léku - 25 září, 2024
- Mezoterapie: Zkušenosti a výhody - 13 června, 2024
- Konverzace v anglicky mluvících zemích: Co by měli cizinci vědět - 20 března, 2024