Tvorba webu, který přitáhne návštěvníky bude patřit na začátku podnikání mezi stavební kameny budoucího úspěchu. V tomto článku poskytneme přehledně a jednoduše potřebné informace, na co je dobré při zakládání webu zaměřit a na co nezapomenout.
Tvorba webu krok za krokem
- Za prvé si rozmyslete, kam chcete webové stránky zacílit. Neboli pro jaký účel budou vytvářeny.
- Určete si název domény. Vaše firma se jmenuje například Květinářství na Paloučku, doména může vypadat třeba takto: www.napaloucku.cz (ověřte si, zda je doména volná).
- Dalším krokem je výběr webhostingu. Jestliže tedy nedisponujete vlastním serverem, vždy bude nutné za webhosting zaplatit. Jedná se vlastně o faktické umístění webu, v prostoru internetu.
- Následuje samotné vytváření stránek. K tomu můžete využít odborníka nebo se o to pokusit zvládnout sami prostřednictvím redakčního systému. Na výběr máte ze široké škály takových systémů a bude jen na vás, jaký zvolíte.
- Dále je nutné napsat a vložit na stránky kvalitní texty, které budou přitahovat či prodávat. Nejste-li si skutečně jisti sami sebou, obraťte se odborníka. V tomto případě na copywritera. Ten napíše texty, které budou návštěvníka vašich stránek zajímat a vybízet ho k akci, nákupu, sdílení a podobně.
- Webové stránky otestujte a to dříve, než ho spustíte “takzvaně na ostro”. Odhalíte tak případné chyby.
- Jedním z posledních, ale velmi stěžejních úkolů bude propagace stránek. V praxi to znamená, zaplatit si reklamu například na Facebooku či Instagramu, nebo spustit PPC kampaň. Ta by měla napomoci k tomu, aby se vaše stránky zobrazovaly na předních místech vyhledávačů.
- Aktualizace a průběžná údržba webových stránek. Jako u všeho co chcete, aby vám dlouho vydrželo je nutné pečovat i o webové stránky. A průběžně je aktualizovat.
Jak se webové stránky vytváří?
Určitě jste již v minulosti zaslechli, že se tak děje pomocí HTML jazyka. Zkratka HTML znamená HyperText Markup Language. Jedná se o speciální kódovací jazyk, pomocí kterého můžete bez problému přidávat, upravovat, vytvářet cokoliv, na webu. Narovinu si ovšem řekněme, že pokud nechcete platit odborníka a sami tento jazyk neumíte, bude prakticky nereálné stránky vytvořit. Většina z nás tedy pravděpodobně využije redakční systém, kde si jednoduše pomocí šablony můžete svůj web vytvořit.
Propagace webových stránek
Pojďme si něco více rozvést jeden z velmi důležitých bodů a sice reklamu, či propagaci. Bez toho se úspěšný start webu neobejde. Jedním z nejlepších a nejúčinnějších nástrojů bude v této souvislosti je PPC kampaň. PPC je zkratka z anglického Pay per click (PPC) – zaplať za kliknutí. V principu funguje tak, že zadá-li návštěvník sítě do vyhledávače klíčové slovo obsažené na vaší webové stránce, objeví se mu na jednom předních míst. Ten totiž nejdříve zobrazuje placené odkazy. V ten moment vás to ještě nic nestojí. Platit budete až ve chvíli, kdy zákazník skutečně klikne a dostane se na váš web.
V pár jednoduchých bodech jsme uvedli, jak začít postupovat, pokud si chcete vytvořit své vlastní webové stránky. Podrobněji jsme se zaměřili na to, jak začít. Co třeba zvládnete sami a kdy je dobré oslovit odborníka na danou oblast. Zmínili jsme také propagaci.
Viděli jste v poslední době nějakou povedenou propagaci blogu či e-shopu? Byly pro vás odborné pojmy v tomto článku zmíněné opakováním?
- Vyzkoušejte Sildalist 120mg – podpořte svou potenci pomocí kvalitního léku - 25 září, 2024
- Mezoterapie: Zkušenosti a výhody - 13 června, 2024
- Konverzace v anglicky mluvících zemích: Co by měli cizinci vědět - 20 března, 2024