Vytvoření webových stránek – proč se vyplatí odborník

Vytvoření webových stránek – proč se vyplatí odborník

Každá profese vyžaduje určité dovednosti a na vytvoření webových stránek obvykle spolupracuje celý tým specialistů. Najdete mezi nimi webaře, grafika, seo specialistu a copywritera. Každý z nich ovládá svůj díl práce a je naivní se domnívat, že nezkušený amatér podá stejně kvalitní výkon. Nastudujte tři klíčové momenty, které rozhodují o úspěchu on-line podnikání. 

Grafika pro vytvoření webových stránek, které prodávají

Povedená grafika u webové prezentace působí na první pohled čistě a svým způsobem jednoduše. Hlavním cílem je vystihnout prostřednictvím barev, tvarů a fotek účel podnikání. Například web restaurace by měl volit kombinaci teplých barevných odstínů a pochlubit se takovými obrázky jídel, aby se strávníkům sbíhaly sliny. Když pro vytvoření webových stránek kuchyně použijete studené, mrtvolné tóny, půjdou lidé na oběd jinam, i kdybyste vařili sebelépe. Pokud vizuál zpracuje grafik, nebudete jen kvůli nevhodné on-line grafice přicházet o kšefty.

Přehledná struktura webu je zlatý důl

Logická intuitivní kostra dokáže potrápit i profesionální webaře. Z hlediska prodejnosti zboží a služeb je ale zásadní, aby se zákazník na stránkách orientoval. Když se mu internetová nabídka pohodlně obsluhuje, pravděpodobně si nakoupí a rád se znovu vrátí. Vytvoření webových stránek, které člověka nutí hledat či dokonce bojovat s nesmyslnými překážkami, je stejné, jako když na vás cení zuby nerudná prodavačka v kamenné prodejně. Konkrétní představu o nepřátelské struktuře získáte na webu Finanční správy. Pokud se vám tam podaří objevit alespoň jeden daňový tiskopis, který potřebujete, zasloužíte vyznamenání. Jenže soukromníkovi v běžném konkurenčním prostředí podobné on-line bludiště na složenky nevydělá.

SEO během vytvoření webových stránek

Jakmile získá web jasnou strukturu a po grafické stránce lahodí oku, přichází na řadu jeho plnění obsahem. To znamená, že ukázkové texty ve stylu “Lore ipsum”, nahradíte konkrétními popisy vašeho podnikání. Profesionální webařská firma nasadí v této fázi seo specialistu a copywritera. Ten první provede analýzu klíčových slov pro jednotlivé stránky a podstránky a ten druhý ji pak využije pro sepsání srozumitelných článků. Častý kámen úrazu představují prodejní texty v e-shopu. Ve virtuální síti, kde není, jak jinak si produkt osahat, rozhoduje o prodejnosti chytlavý název. Posuďte sami, kterou energetickou tyčinku byste snědli: “SUPERCRUP 100 % BIO NUT – Power and Go” nebo “Oříšková tyčinka 100 % BIO – rychlá energie na cesty”. Kromě výstižného názvu očekává zákazník ještě popis, který ho stručně informuje o důležitých vlastnostech zboží. Proto během vytvoření webových stránek nepodceňujte sílu slov.  

Test – zvládnete web sami?

Pokud se vám služby profesionálních firem zdají drahé a cítíte se na vytvoření webových stránek vlastními silami, zkuste si on-line prezentaci nanečisto. Najděte si nějakou firmu, která nabízí webové šablony a vyberte si tu, která se hodí pro vaše podnikání. Na ní si pak sami bezplatně vyzkoušejte webařskou práci. Grafika vám odpadá, protože je hotová. takže na vás zůstane jen struktura webu, jeho SEO optimalizace a copywriting. Připravte se, že vám i jednodušší web zabere několik desítek, možná i stovek hodin práce. Když se vám vytvoření webových stránek podaří, přejdete na placenou verzi šablony a máte hotovo. V opačném případě alespoň získáte jistotu, že faktura za profesionální web není promarněná investice. 

Teď už znáte tři hlavní důvody, proč se obvykle vyplatí web na klíč od profesionálů. Vybírejte si však mezi specialisty obezřetně a zohledněte, zda vám firma nabízí vytvoření webových stránek včetně jejich optimalizace pro vyhledávače. Bez SEO vás totiž na internetu skoro nikdo nenajde. Držíme vám pěsti, ať získáte kvalitní pracanty a vaše otázky rádi zodpovíme v komentářích.

 

Leona Zíková