SEO analýza – první krok k optimalizaci vašeho webu

SEO analýza – první krok k optimalizaci vašeho webu

Kdy je nejvyšší čas na SEO analýzu

Tvorba webových stránek je za námi, zboží či služby jsou připravené a reklamu máme zaplacenou. Proč to tedy nefunguje? Takovou otázku si klade nejeden malý živnostník ale i velké nadnárodní společnosti. Konkurence na trhu je tak veliká, že nabízet kvalitní produkt často nestačí.

Co je SEO analýza

SEO analýza je jedním z prvních kroků při optimalizaci webu pro vyhledávání. Zahrnuje několik faktorů, které je potřeba pro dokonalou analýzu webu zohlednit.

Patří mezi ně například:

  •       Meta tagy
  •       Nadpisy, klíčová slova
  •       Obsah a přehlednost webu
  •       Cílová skupina
  •       Cíl webové stránky

Ale samozřejmě také faktory mimo samotný web jako například:

  •       Analýza konkurence
  •       Funkčnost sociálních sítí

To vše vám umožní náležité vyhodnocení investic do SEO.

 

Meta title a Meta description

Zaujměte titulkem! Meta tagy jsou to první, co potenciální zákazník při vyhledávání v prohlížeči vidí. Meta title musí začínat hlavním klíčovým slovem. Jinak řečeno – tím, pod čím si zákazníci daný produkt či službu vyhledávají. Meta description neboli popisek pár větami shrnuje důvody, proč má zákazník stránku navštívit. Jak ale zaujmout v 50 – 60 znacích? Vymyslet krátký, výstižný text, který zákazníka zaujme na první pohled, může být často obtížnější, než se zdá.

Nadpisy, klíčová slova

Chcete-li být vidět, je nezbytné znát kouzlo klíčových slov. Jak je používat a jaká klíčová slova zvolit? Správné používání klíčových slov v nadpisech a textech pomůže každému webu být na očích. Vědět, jak napsat optimalizovaný popisek kategorie internetového obchodu na základě klíčových slov je také nespornou konkurenční výhodou.

Obsah a přehlednost webu

Informace o nabízeném produktu by měly být stručné, zároveň ale obsahující vše, co potřebuje spotřebitel o produktu vědět. Webové stránky musejí být přehledné, členěné, uživatelsky přívětivé a netřeba opomenout vhodné grafické zpracování. Vyvarujte se přebytečných informací, používejte fotografie, obrázky, videa či grafy.

Cílová skupina

Znáte své spotřebitele? Ženy, muži, střední věk nebo adolescenti? Přizpůsobte své cílové skupině obsah. Zatímco zákazníci ve středním věku ocení spíše čistý a jasný koncept, ti mladší hledají zajímavý a moderně zpracovaný obsah.

Cíl webové stránky

Aneb čeho chceme dosáhnout a je to pro zákazníka jasné? Ať už je cílem objednávka na e-shopu, dohodnutá konzultace nebo návštěva restaurace, váš web musí spotřebitele vyzvat k akci.

5 výhod SEO analýzy

Přestože můžeme čekat i několik měsíců, než se optimalizace projeví, její výsledky jsou dlouhodobé. Při kvalitní optimalizaci postačí už jen pravidelné reporty a lehká údržba stránek, a z malé investice budete těžit ještě několik let.

  •       BUDETE VIDĚT – přední pozice v internetových vyhledávačích =>
  •       VYŠŠÍ NÁVŠTĚVNOST WEBU =>
  •       ZÁKAZNÍKA ZAUJMETE – skvělý produkt + přehledné stránky, co zaujmou =>
  •       VYŠŠÍ TRŽBY – návrat investice, prosperující podnikání =>
  •       DLOUHODOBÁ UDRŽITELNOST

Kdo potřebuje SEO analýzu a kde ji má hledat?

Pokud marně bojujete s obsazením předních příček ve vyhledávači, návštěvností či konverzí webové stránky, zvažte investici do SEO. 

Jde vám z informací výše hlava kolem? Nezoufejte! Na trhu se nachází skutečně mnoho společností se skvělými referencemi, které nabízí SEO analýzu jak ve zvýhodněných balíčcích spolu s dalším SEO službami, tak i jako samostatný produkt.

Cena SEO analýzy

Kolik za analýzu zaplatíte závisí na několika různých faktorech; nejpodstatnějším z nich je rozsah analýzy (hloubka, kolik hodin práce web potřebuje, funkčnost stránek, použitá grafika). Nalezneme společnosti, které nabízí SEO balíčky s jasně danou cenou, u jiných je cena SEO analýzy dána hodinovou sazbou a jindy vám bude finální cena odhadnuta až po konzultaci . Cena za povrchovou analýzu začíná na třech tisících korun.

 

SEO analýza je odrazovým můstkem k optimalizaci vyhledávání vaší webové stránky.  Aby odvedená práce byla skutečně  efektivní, je žádoucí kombinace s dalšími SEO službami jako jsou linkbuilding, vnitřní optimalizace webu, tvorba obsahu stránek. V neposlední řadě jsou neméně podstatné  pravidelné reporty o tom, jak si vaše webovka vede.

Jaký je váš názor? Přemýšlíte o SEO analýze, případně jaké zkušenosti s ní máte? Pomohla nastartovat vaše podnikání? Dejte nám vědět!

A nezapomeňte se ve volném čase také sami seznamovat se SEO tipy a triky, které vám váš web pomohou vylepšit.

 

Leona Zíková