Jak pravděpodobně víte, či alespoň tušíte, SEO je souborem nástrojů a praktik, jejichž cílem je vašim stránkám pomoci v lepším umístění ve výsledcích vyhledávačů. V důsledku toho vás navštíví více lidí – a více z nich se také může proměnit v klienty.
Od skromných začátků, v nichž stačilo vaše stránky přeplnit klíčovými slovy a sehnat jim co největší množství odkazů z každého zaprášeného koutu internetu, se tento obor v posledních dvou desetiletích změnil (a dále mění) k nepoznání. Dnes se jedná o obor skutečně komplexní, který z jednoho konce na druhý nepřehlédnou ani ti největší odborníci. Avšak některé věci se ani zde nemění. Mějte je na paměti a alespoň drobné úspěchy máte zaručeny…
Půlkou úspěchu je v SEO znalost vaší cílové skupiny
Dnes není optimalizace pro vyhledávače jen o tom, přitáhnout na vaše stránky co největší kvanta návštěvníků. Daleko důležitější je podchytit vaši cílovou skupinu a přilákat ty, u nichž je vysoká pravděpodobnost, že u vás nakoupí či učiní objednávku. Deset návštěvníků na konci prodejního trychtýře může mít větší cenu, než tisícovka na jeho začátku.
Dříve než čemukoliv jinému se tedy věnujte analýze vaší cílové skupiny, jejího chování i demografické struktury. I pouhý Google Analytics může být pro začátek výtečným pomocníkem.
Pamatujte, že více než polovina uživatelů dnes vyhledává přes mobilní telefony
Je tomu již dobrých pár let, kdy počet vyhledávání z mobilních telefonů překročil počet vyhledávání ze stolních počítačů. Optimalizace vašich stránek tak, aby byly lehce přístupné uživatelům mobilních telefonů je dnes naprosto bezpodmínečným základem. Zajímá vás, jak si vaše stránka z hlediska „responzivity“ vede právě teď? Vyzkoušejte si tento test Googlu, který prověří jejich „mobilní přívětivost“.
Googlem a Seznamem vyhledávače ještě nekončí
Když se řekne vyhledávače, většině lidí se vybaví právě Google, v Česku se pak k němu eventuálně přidá ještě Seznam. Není divu, Google celosvětově (tedy kromě Číny, která navíc nedávno vypnula i vyhledávač Bing) a Seznam v naší kotlině stále dominují. Ale existují i alternativy, a žádný SEO expert by je neměl jen tak opomíjet. Posunout se o několik příček například na Bing či Yahoo třeba pouhým vyplněním metatagů za to rozhodně stojí.
Mějte přehlednou stránku a pamatujte, že „obsah je král“
Uživatelsky přívětivé stránky, které se rychle načítají, jsou přehledné a okamžitě poskytují ty nejpotřebnější informace – takové stránky mají vyhledávače rády a dávají to v řazení výsledků najevo.
Obsah stránek vždy budujte kolem klíčových slov, – usnadňujete tak jejich indexaci. Snažte se také, aby byl unikátní a kvalitní zároveň. S klíčovými slovy to nepřehánějte – nešvar jejich takzvaného „tapetování“ dnes vyhledávače po zásluze trestají.
Na odkazech záleží
Pokud na vaší stránku odkazuje jiná, je to jistým měřítkem její důvěryhodnosti. Alespoň pokud je odkazující stránka kvalitní. Ne každý odkaz má stejnou váhu, ne každý odkaz je výhra v loterii. Jsou ještě v živé paměti doby, kdy množství odkazů bylo to jediné, na čem záleželo. Dnes je vše jinak. Odkaz ze spamových, pochybných stránek či takzvaných linkfarem může vašemu webu spíše uškodit. Získávejte odkazy jen tam, kde můžete více nabýt, nežli pozbýt.
Nebojte se ani sociálních sítí
Sociální sítě již dávno nejsou jen nástrojem, jak navázat kontakt se spolužáky ze základy, ale také plnohodnotnou marketingovou platformou. Spousta uživatelů se o vašem webu může dozvědět právě zde. Budujte svůj profil na sociálních sítích. Sdílejte čerstvý obsah a komunikujte se zákazníky. Vrátit se vám to může stonásobně.
Máte i vy nějaké vlastní tipy, které byste chtěli k našemu článku připojit? Učiňte tak v komentářích!
- Vyzkoušejte Sildalist 120mg – podpořte svou potenci pomocí kvalitního léku - 25 září, 2024
- Mezoterapie: Zkušenosti a výhody - 13 června, 2024
- Konverzace v anglicky mluvících zemích: Co by měli cizinci vědět - 20 března, 2024